Akademik Bilişim 2014 Konferansındayız

ab2014-logo

[for English]

Bu yıl Akademik Bilişim Konferansı 5-7 Şubat 2014 tarihlerinde Mersin Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleşiyor.  Kuveyt Türk UX ekibi olarak bildiri sunumumuzla konferansta yer alacağız.

“Bankacılık Sektöründe Kullanıcı Deneyimi Araştırması: Dijital Şube, XTM” bildirisiyle 5 Şubat tarihinde 14:00-16:00 saat aralığında görüşmek üzere.

1-4 Şubat tarihlerinde konferans öncesi kursların da olduğu konferansa katılım için web sitesinden bilgi alabilirsiniz.

Bildiri : “Bankacılık Sektöründe Kullanıcı Deneyimi Araştırması: Dijital Şube, XTM”

Yazarlar: Fatma Molu, Öznur Ünver, Mustafa Atlı, Haluk Yazıcı

Özet: Kullanıcı deneyimi, son kullanıcının bir firma ve firmanın sunduğu ürün ve hizmetler ile olan tüm etkileşimini kapsar. Bu alandaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insanın ihtiyaçlarına yönelik olarak üretilmesini amaçlıyor. Gelişen teknolojiyle birlikte günlük hayatımızın içinde yer alan bankacılık hizmetleri farklı kanallardan müşterilere sunulmaktadır. Bu bildiride dijital şube konseptiyle hayata geçirilen, alanında ilk olan XTM cihazının kullanılabilirliğini iyileştirmeye yönelik yapılan kullanıcı deneyimi araştırmasına yer verilmiştir. Yapılan kullanıcı deneyimi araştırmasında uygulanan yaklaşım ve metotlara literatürdeki karşılıkları referans verilerek yer verilmiştir. Araştırma sonucundaki bulgular ve çözüm yolları farklı perspektiflerden değerlendirilmiştir. Bu bildiri kullanıcı deneyimi alanında bankacılık sektöründe yapılan kapsamlı bir araştırmanın sonucudur.

Anahtar Sözcükler: Kullanıcı deneyimi, dijital şube, kullanılabilirlik, bankacılık, XTM

English version>>

Kuveyt Turk UX team will present the paper in Academic Informatics Conference in Mersin University, Turkey. The conference is on 5-7 February 2014.

The presentation of the paper with the topic of “User Experience Research in Banking Sector: Digital Branch, XTM” is on the session at 02:00 pm-04:00 pm.

There is also training courses before the conference. You can get extra information from the conference web site.

Paper: User Experience Research in Banking Sector: Digital Branch, XTM

Authors: Fatma Molu, Öznur Ünver, Mustafa Atlı, Haluk Yazıcı

Abstract: User experience covers all aspects of the end-user’s interaction with the company, its services, and its products [15]. The aim of practical and theoretical studies in this domain is to develop information and communication technologies to address people and their needs.With developing technology, banking services are offered to customers through different channels in our daily lives. In this paper, conducted user experience research for XTM, which is implemented by the digital branch concept, is represented. The user experience research approach and applied methods are referenced by the provisions from the literature. The findings and solutions od research are evaluated from different perspective s. This paper is the result of extensive research in the field of user experience, in the banking industry.

Keywords: user experience, digital branch, usability, banking, XTM

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s